Vi er e-maerket
Fester & Mærkedage Living Dåbs- & gaveartikler Smykker
Ure Plejeprodukter Om os Tilbud Blog
Fester & Mærkedage Living Dåbs- & gaveartikler Smykker
Ure Plejeprodukter Om os Tilbud

Betingelser

Handelsbetingelser for Brodersens Ringkøbing Aps


Priser
Alle de oplyste priser er inklusiv dansk moms (25%). 

Fragt
Danmark:
Levering sker med Post Nord. 
Foregår via Post Nord og sendes uden omdeling - betales af os ved køb over 399DKK. Er købet under 399DKK betales fragt (29DKK) af dig. Mod et tillæg på 39DKK kan pakken sendes med omdeling direkte til ønsket adresse. Varen sendes inden 4 hverdage, efter at bestillingen er modtaget. Ved faktura betaling, skal der forventes 1 til 2 dage ekstra levering. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon.

Grønland:
Momsfri køb og levering.
På alle ordrer du bestiller til Grønland, fratrækker vi dansk moms. Hvis du opretter dig som bruger og logger ind vil systemet automatisk vise priser uden moms. Leveringsprisen til Grønland er 249DKK ved køb under 4500DKK. Ved køb over 4500DKK er leveringsprisen 399DKK på grund af tillægsforsikring for værdifuldt indhold.
Vi sender pakker til Grønland hver dag. Alle pakker bliver sendt med fly, og du kan regne med en leveringstid på ca. 5-10 arbejdsdage. Din ordre sendes fra vores butik inden for 1-3 hverdage.

Storbritannien:
Levering sker med Post Danmark. Aftaleindgåelse foretages på dansk.
Du betaler selv fragten, og beløbet er 200 DKK. Varen sendes inden 4 hverdage, efter at bestillingen er modtaget. Ved faktura betaling, skal der forventes 1 til 2 dage ekstra levering. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon.
 
Normalt kommer varerne afsted efter 1 - 2 hverdage.
 
Betaling
Du kan betale med følgende kort: Dankort & eDankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron, Mobilepay, JCB og UnionPay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  


Betaling via PayPal er ligeledes mulig. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  


 
Du kan også vælge at betale med bankoverførsel, vi sender dine varer så snart vi har registreret din betaling. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  
Jo hurtigere du overfører penge, jo før får du dine varer.
Vestjysk Bank
Reg: 7650
Konto: 1294805
IBAN: DK8376500001294805
SWIFT: VEHODK22
 
Rabatkoder kan ikke kombineres og gælder kun for ikke allerede nedsatte varer.
 
Udsalgsvarer kan ikke reserveres da de sælges efter først-til-mølle princippet i vores fysiske butik. 

Du vil også modtage en faktura på mail, samt en printet vedlagt dine varer. Fakturaen gælder som din kvittering og garantibevis.
 
Fortrydelsesret  
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@brodersens.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
Brodersens
Nygade 9-11
6950 Ringkøbing
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, vil det være en fordel for ekspeditionen, såfremt du vedlægger en kopi af fakturaen.

Vi indgår i bytteservice samarbejdet over hele Danmark hvilket betyder at du kan bytte din vare i over 300 butikker landet over.

 
Reklamationsret 
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Kontakt kan ske enten via telefon 9732 0224 eller mail: mail@brodersens.dk

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Ved indsendelse af produkter, hvor angivne fejl og mangler ikke kan dækkes af en reklamation, vil vi opkræve et gebyr på 200 DKK inkl. moms. Derudover vil du blive opkrævet fragtomkostningerne.

Varen sendes til: 
Brodersens
Nygade 9-11
6950 Ringkøbing
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik  
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Brodersens Ringkøbing ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på brodersens.dk er E-Commerce Manager, Johnni Rindom.  
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@brodersens.dk.  
Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb af en vare eller en tjenesteydelse, skal du kontakte Johnni Rindom, it@brodersens.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk 
 

Det er ligeledes muligt at indgive din klage til Konkurrence- og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   
 
 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.7.2021
 
 


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Brodersens Ringkøbing Aps
Nygade 9-11
6950 Ringkøbing
E-mail: mail@brodersens.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)